Reading maketh a full man . . . . . Speaking maketh a ready man . . . . . Writing maketh an exact man.

~~Sir Francis Bacon

Wednesday, September 13, 2017

Due September 20 (KWOs & FIX-IT 1)

KWOs  (hand-written)
FIX-IT  (hand-written)
VOCABULARY WORDS

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Create Key Word Outlines for the paragraphs you were given in class.  

Practice using only your KWO to tell the "story" of your paragraphs. 

Please use a proper heading on each page and staple pages together. You will be turning these in at the beginning of class. 

I will hand your work back to you so that you can re-tell the "story" of your paragraph in class using just your KWO.

Your FIX-IT paragraphs follow after the FIX-IT directions.  
Your VOCABULARY WORDS are in the FIX-IT paragraphs.
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

FIX-IT DIRECTIONS
  • Find the bolded vocabulary word. Students should look words up in a dictionary and then write key words of the definition that best fit that context. Be sure to include:  part of speech, definition, and a sentence using the vocabulary word.
  • Search for the imbedded errors in the passage. Hint: read the passage aloud to find errors more easily.  
  • Rewrite the corrected passage  on lined paper, indenting for paragraphs where appropriate.  Add new passages to the old so that they tell one continuous story. 
  • Skip  lines (write on every other line) to allow room for additional teacher-directed corrections.  

Hand-write your FIX-ITs. 
This forces your brain to slow down and process every word and mark of punctuation.  
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞


Week 1 

Several hundred years ago, in an obscure kingdom, tucked away among the alps, rained a decorous and dignified King. Ruling Monarch in a line of Monarchs that stretched back to the middle ages. 

King Morton esteemed values, and he would have none of this recent drivel of dropping “Sir” and Madam when addressing ones elders. Nor could he tolerate modern jargon “sweet” should refer to pastry’s; cool ought too refer too the temperature; good night should be a nighttime parting. 

He became livid on the subject of modern gadgets. Just so much folderol in his opinion.  Because downloading movies on iPods would guarantee eye problem’s when children reached his distinguished age. 

Moreover didnt they realize cell phones were intended for emergencies only. Only yesterday the palace accountant had vehemently, complained two him that the youngest of his 2 daughters had racked up 1000 text messages on her cell phone—in a single month! 

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞


VOCABULARY WORK should be separate from FIX-IT corrections. This should be completed on a computer and printed out.  Always save your computer generated assignments on your hard drive.

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.